Panda Club Serbia
20 децембар, 2014, 09:00:29 *
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte.

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije
Vesti:
 
   Početna   Pomoć Prijavljivanje Registracija  
Stranice: 1 [2] 3 4 5
  Štampaj  
Autor Tema: System Staro za Novo - sasvim licni pogled i iskustva  (Pročitano 6929 puta)
mc
Ultimativni poznavalac Mečeta
*****
Van mreže Van mreže

Poruke: 503


« Odgovor #15 poslato: 18 новембар, 2010, 19:09:02 »

Aco jel može da se bira motor onaj od 1.2 16v ili 1.4 a ne samo taj najslabiji sa 60 ks?
Sačuvana
AcaDorcol
Ultimativni poznavalac Mečeta
*****
Van mreže Van mreže

Poruke: 1.632



« Odgovor #16 poslato: 18 новембар, 2010, 20:03:55 »

Ne moze da se bira, samo taj najslabiji 1.2 8V FIRE ili 1.3 Multipoint - diesel. To je sve od palete motora za Punto Classic. Postoji jos i kombinacija benzinca 1.2 8V FIRE + TNG. Pravo da ti kazem ja i nisam bio zainteresovan za taj 16V-tilski motor tako da nisam izricito pitao za tu eventualnu mogucnost, a za diesel nisam imao dovoljno finansija jer je bezobrazno skup. Namena vozila mi je takva da mi ne pase ni TNG. Ovaj 1.2 8V FIRE sam testirao u firmi par hiljada Km, i zadovoljio je moje prohteve tako da sam pikiraao bas taj motor. Tacno je da ga paljenje klime u punom opterecenom autu klima malo ugusi, ali zato je potrosnja u podnosljivim granicama u svim rezimima rada. Za odrzavanje je potpuno jednak Pandinom 1.1 MPI. Kompletno ubrizgavanje, usisna grana, i agregati su isti kao na Pandi 1.1 MPI, a tih dodatnih 100 ccm su dobili malom doradom cilindra i klipa. Ima nesto vise senzora i dzizdza bidza poput bord kompjutera, ali sve je to sminka - sala mala.......Sudeci po ostalim detaljima, tesko da se tamo bilo sta mozes dogovarati van onoga sto pise na njihovom sajtu. Cak i to sto su pismeno dali - ne vazi bas sve jer neke opcije nemaju (na primer nemaju sve boje u svim paketima opreme, odnosno ako se potrefi neka nezgodna kombinacija, onda se ceka jako dugo da se sve slozi i uklopi. Na nesrecu ovaj dodatni popust od 900 evra za paket Emotion plus ABS, i za druge varijante sa nesto manjim popustima vaze svega do 30.11. Tamo u salonu kola neka informacija da sistem staro za novo ima da vazi samo do 31.12, jer kasnije pocinje neka faza po ugovoru sa fiatom koja se tice prerade starog i izgradnje novog pogona za novi model Fiat Ulysse sa 5ili 7 sedista koji ce poceti da se radi u crvenom bajracetu. e da, dobra vest je ta da 31.12. istice ekskluziva oligopola na uvoz i zastupanje fiata, tako da ce osetno pojeftiniti delovi i servis koji ce biti prepusten slobodnom trzistu......
« Poslednja izmena: 18 новембар, 2010, 20:07:23 AcaDorcol » Sačuvana

Plin je za kuvanje, dizel je za oranje, a benzin je za voznju.
AcaDorcol
Ultimativni poznavalac Mečeta
*****
Van mreže Van mreže

Poruke: 1.632



« Odgovor #17 poslato: 18 новембар, 2010, 21:37:29 »

Sto se tice mog modela koji sam izabrao prilikom testiranja u firmi uocio sam sledece nedostatke:
Jako prisutan zvuk (prednjih) guma - toliko izrazen da sam u pocetku mislio da se radi o defektnim lezajevima prednjih tockova, pa posto je vozilo u garanciji, dva puta je vozeno na servis na kontrolu tog zvuka. Na kraju pozajmili smo Pirelli gume za prednje tockove, i ispostavilo se da je zvuk naprasno nestao. Nazalost fabricki dobijas gume sa zvukom, i nema druge opcije. Dobrim delom krivac za ovo je i nedostatak zvucne izolacije izmedju motornog prostora i kabine. Nema je uopste. To cak i na pandi postoji u vidu one cohice?. Ostatak zvuka skrivila je sara pneumatika, jer na Pirelliju taj zvug nestaje, i to skroz nestaje. Naravno sve je do ustede. Druga velika mana je veoma slaba preglednost kroz zadnje staklo zbog velikih zadnjih stubova, visoko postavljenog stakla i malog okvira stakla. Na srecu gabariti vozila se nakon par uparkiravanja nauce, i lako se procenjuju od oka, tako da nije veliki problem sem bas u pocetnom koriscenju. Manje zamerke se uglavnom mogu dati na polozaj podizaca stakala, na kvalitet patosne obloge, narocito u gepeku, gde je pod gepeka pokriven najbednijim komadom prilicno mekanog tapisona - toliko mekanog da se preko njega naziru konture rezervnog tocka koji je tu smesten. uopste ceo taj tapison u gepeku izgleda kao da je najbedniji moguci. Sa druge strane vozilo ima i dosta dobrih osobina. Upravljivost je klasicno dobra, a to se u gradskoj voznji moze triplirati ukljucenjem dugmeta City servo koja znatno umanjuje broj okretaja volana od punog do punog, uz drasticnu asistenciju u sili okretanja volana, tako da je to skoro zenska funkcija za manikirane devojke. U City servo modu, parkiranje i manevrisanje u gradskoj vrevi prosto se pretvara u dosadu. Preglednost sa mesta vozaca je zaista veoma veoma dobra, a funkcija stelovanja visine volana i visine sedista dodatno poboljsavaju mogucnost prilagodjavanja svakoj, pa cak i visokoj i krupnoj osobi, a i nekoj sitnijoj i nizoj dami....
Sačuvana

Plin je za kuvanje, dizel je za oranje, a benzin je za voznju.
AcaDorcol
Ultimativni poznavalac Mečeta
*****
Van mreže Van mreže

Poruke: 1.632



« Odgovor #18 poslato: 18 новембар, 2010, 21:56:38 »

Bez ukljucene klime (na primer ovih dana), motor je izuzetno zivahan, hitar  prilicno tih u svim rezimima. Ubrzanja u svim stepenima prenosa su vise nego dobro odmerena i prilicno rastegljiva , narocito u 3 i 4, te nesto slabije u 5-toj brzini. Menjac je jako precizan, mek i tu sve ide veoma veoma dobro, gotovo kao u nekoj visoj srednjoj klasi. Pogon u nazad zahteva podizanje dugmeta na samoj rucici, sto je za nekoga ko nije imao taj tip menjaca novina, ali se to lako nauci i predje u rutinu. Sa ukljucenom klimom, zivahnost motora ne opada drasticno sve dok unutra ne sednu 4 osobe, ili sa puno prtljaga, a to se narocito oseti na uzbrdicama. Na testu BG-Zlatibor i nazad, potrosnja je bila 5.8 lit/100 (prema bord kompu), a u gradu je to islo bez klime na 6.5. Klima uvecava potrosnju za litar. U okviru bord kompa postoji nekoliko funkcija kao sto je tripmetar, trenutna potrosnja, prosecna potrosnja od zadnjeg reseta do tog momenta, kao i proracunata preostala duzina puta sa trenutnim stanjem rezervoara (range). Na tom ekranu su jos i podaci o ukupnoj kolometrazi, tachometar i sl.....Nema tempomata, i nema speed-limitera, sto je razumljivo sa stanovista tako malog auta, mada cini mi se ne bi bilo zgoreg da se i to ponudi kaoopcija, koji imaju mnogi germani i japanci, a i renoji..... Farovi su iznenadjujuce dobri. Nocno osvetljavanje puta je iznad mojih ocekivanja, mozda i zato jer sam na Pandi naviko na balonke, ali i u ostalim sluzbenim autima, osvetljenje je losije nego kod Punta.  Komande migavaca, svetala, brisaca, i sl, su dobro postavljene, poslusne su, dobro su obelezene ideogramima, i lako se nauce, cak i od nekog ko ne seda stalno u taj auto. Brisaci su nesto bucniji, ali se to da resiti stavljanjem novijih brisaca tipa aero. Nesto je losije odradjeno brisanje zadnjeg stakla, jer je brisac postavljen u sredinu i jednostavno pravi polukrug dok veliki delovi uglova ostaju neprozirni
Sačuvana

Plin je za kuvanje, dizel je za oranje, a benzin je za voznju.
AcaDorcol
Ultimativni poznavalac Mečeta
*****
Van mreže Van mreže

Poruke: 1.632



« Odgovor #19 poslato: 18 новембар, 2010, 22:09:50 »

Sedista su udobna, i podesavanje ide veoma lako. Brzo se nalazi polozaj koji odgovara. Volan je nesto deblji nego sto je moj ukus, a mogu misliti kako to izgleda u rukama neke zenske.......Za uzvrat guma sundjerastog tipa je dobro udradjena kao neka vrsta memo-pene, ne kliza se, i brzo se navikne na to. Servo i bez opcije City, je stvarno vise nego dobar. Mod City je zaista samo za parkiranje i za gradsku vrevu, i to samo za zene. Posle Pande upravljanje u Puntu je dosadno i smimkersko. Nema onog otpora u okretanju volana prilokom parkiranja, niti sportskog osecaja pri presecanju traka u gradskoj guzvi. Dosadno.......no kasnije covek navikne, pogospodi se i onda mu to prija....Ventilacija je OK, i klima je sasvim OK za takav auto. Podizaci prozora su nesto slabije odradjeni, i mislim da nemaju zadrsku, nego koliko pritiska toliko kretnje, sto zna biti neprijatno pri prilazu naplatnim rampama jer zahteva stalni pritisak na prekidac a ne tipa fire and forget, gde se zadrskom postize potpuno otvaranja/zatvaranje bez potrebe da ti prst cuci na prekidacu. No dobro, sta je tu je navikne se covek na sve........Bocni retrovizori su dobro postavljeni i lako se steluju. Instrument tabla je dobro pregledna i poseduje sve podatke koji su potrebni vozacu, kao i menjanje displeja na bord kompu koje se postize jednostavnim lupanjem prstenca na rucici sa desne strane. Dozi stisak dugmeta je reset trenutnog podatka na displeju bord kompa, vise kratkih prstenaca je menjanje podataka u krug.....Boje ideograma su dobro odmerene, ne smetaju u nocnoj voznji, vidljive su cak i po suncanom danu, nema refleksije na vetrobranskom staklu...... Eto za pocetak toliko, pa videcemo kako ce dalje biti........
« Poslednja izmena: 18 новембар, 2010, 22:18:25 AcaDorcol » Sačuvana

Plin je za kuvanje, dizel je za oranje, a benzin je za voznju.
pandit
Ultimativni poznavalac Mečeta
*****
Van mreže Van mreže

Poruke: 595


« Odgovor #20 poslato: 18 новембар, 2010, 22:15:03 »

Gos'n Aco, zaista si se potrudio da daš vrlo iscrpne i korisne informacije. Skidam kapu. Novinari u automobilskim redakcijama bi ovo mogli uzeti kao primjer kako se rade ocjene automobila. Zaista.
Sačuvana

Uvijek gledaj vedriju stranu smile
AcaDorcol
Ultimativni poznavalac Mečeta
*****
Van mreže Van mreže

Poruke: 1.632



« Odgovor #21 poslato: 18 новембар, 2010, 22:30:03 »

Hvala Pandit, potrudio sam se jer znam da su ovde na forumu dobri znalci, i lako ce steci utisak na bazi samih opisa. Novinari ko novinari, ponekad se zadrzavaju na necemu sto je potpuno subjektivno.......a propuste reci nesto veoma vazno, poput recimo preglednosti i kvaliteta brisanja zadnjeg stakla u kisnim uslovima........
Sačuvana

Plin je za kuvanje, dizel je za oranje, a benzin je za voznju.
dadja
dr. Pandistike
****
Van mreže Van mreže

Poruke: 274


« Odgovor #22 poslato: 19 новембар, 2010, 19:27:40 »

Aco sve najbolje sa novim autom!
Moj brat je sa tim autom presao vise od 200 000 sluzbeno. Potrosnja je kako ga vozis jer ga jer ga on vozi uvek pun gas.
Te Firestone gume sto se dobiju sa njim stvrano bruje i  razlika je velika sa drugim gumama.
Od svih automobilia koje je vozio u firmi (Pezo 206, Reno Clio, Dacia Sandero) iako svi imaju jace motore ovaj mu j najbolje pasovao. Po njemu je i najudobniji za voznju od ovih auta. On je vozio i sad vozi najopremljeniju varijantu (dve Zastave 10 je promenio). Godisnje prelaze 50-60 000 sa tim autima pa i vise. Naravno on je nju odrzavo ekstra jer za svaku sitnicu je isao servis, uvek nove gume i tako (lako je kad firma placa). Bitno je i kako je razradis. Prva Zastava je isla ekstra jer je on vozio od samog pocetka. Ova druga je malo tromija jer je on dobio kad je presla 100 000.
Sto se tice odrzavanja u Zastavi to je katastofa, nema delova, satnica skupa, uvek nesto cekas i tako.
Pitacu jos brata da li je imao nekih problema pa javljam. 
Sačuvana
gibanitza
Administrator
Ultimativni poznavalac Mečeta
*****
Van mreže Van mreže

Poruke: 2.216


Panda Gvido


« Odgovor #23 poslato: 20 новембар, 2010, 13:17:18 »

Kada sam prolazio kroz muku kupovine novog auta (posle Pande ništa ti ne valja) jedina dva automobila koja sam probao su bili Punto i Polo, svi ostali su nešto zatezali oko probne vožnje, ko da kriju automobile od mušterija (doduše Punta sam uzeo od komšije  mda ).

I mogu reći da je razlika bila minimalna. Udobnost ista, preglednost ista, prostranost ista, Punto ide bolje (taj VW 1.2 motor ima tri cilindra i živo je sranje, te sam ja uzeo 1.4 varijantu, optimalnu, sa kojom Punto već ne može da se poredi) a Polo je mnogo bolje i modernije dizajniran, tiši ali opet lepo zareži na 3000 o/min, kvalietnije sklopljen i ima koje parče opreme više. Doduše, koštao je značajnu sumu, a ironija je što sam za njega dobio lizing u dva dana a za Punta nisam mogao ni posle tri nedelje zajebavanja sa bankom i mojom firmom. Bitno je još reći da ću na kamatu dati oko 1500€ za 5 godina (jednu malo lošiju Pandu) što kada se poredi sa komercijalnim kreditima i drugim lizing ponudama deluje i jeste jako povoljno (realna kamata od 11%)...

Dakle, Punto definitivno nije loš izbor i verujem da će se lepo pokazati u upotrebi. Ko je kratak sa živcima i vremenom i nema nekog leša u okolini neka proba u Porsche-u u Krnjači da nađe nešto za sebe.
Sačuvana

Svako "Zašto" ima svoje " `bem li ga"!
AcaDorcol
Ultimativni poznavalac Mečeta
*****
Van mreže Van mreže

Poruke: 1.632



« Odgovor #24 poslato: 20 новембар, 2010, 20:55:51 »

Punto je stigao kuci i parkiran je na pandinom mestu. Golgote preuzimanja auta iz oligopola i procesa njegove prve registracije ne moram Vam ni opisivati, s tim da Vam moram naglasiti da takav stepen bezobrazluka, neposlovnosti, svinjarija, nepismenosti, smrdljivosti, i svih drugih gadosti nisam sreo nigde u svetu i ni u jedno vreme, cak i u najgrdje vreme `90-tih. Teleci pogledi takozvanih managera zaposlenih u oligopolu nisu uspeli ublaziti cak ni italijanska lister odela koja redom nose po svojim mermerom postavljenim salonima, dolazesi na posao sa najnovijim Alfama, Lancijama te najnovijim modelima Fiata, koji im predpostavljam oligopol daje da voze dok su zaposleni u Matrixu. Odaju ih dlake iz usiju, blato na cipelama, nepotkresani nokti na zuljevitim rukama i smrad koji potice od nehigijene. Posao ne znaju a i kako da ga znaju, kad su tu dospeli preko veze, a i za taj posao je potrebno nesto prirodnog dara, kucno vaspitanje i dobra obuka koja se stice paralelnim radom i poducavanjem od strane iskusnijih kolega. Malo malo pa se iz nekog pregratka prodajnog salona zacuje `` Macko, jesi stavila ajvar za zimu``, ako je kakav zenski manager u pitanju, ili ``Batice jesi bio u Plastiku sinoc`` naravno sa onim LGBT naglaskom. Dzaba, cipele blatnjave, dlake vire iz usiju, i smrad deodoranta naprskanog na neoprane pazuhe, takozvani ``La Znojage`` sve govori kakva je to skola. Tamo niko ne zna svoj deo posla, svi pricaju nebuloze, a sistem preuzimanja je takav da ga naprosto ni nemozete obaviti za jedan dan. To je zato jer niko ne zna sta ko treba da radi, i zato sto je (dez)organizacija takva da Vi kao Gospodin kupac, morate proci pozamasnu potpuno nelogicnu konverzaciju pocevsi od portira na kapiji prodajnog kompleksa, pa do peraca automobila (kao imaju obicaj da Vam operu auto koji Vam isporucuju), mada ne znam zasto to cine, jer je auto jucer stigao iz Crvenog barjaceta, na sleperu, po potpuno suvome vremenu.
Sačuvana

Plin je za kuvanje, dizel je za oranje, a benzin je za voznju.
AcaDorcol
Ultimativni poznavalac Mečeta
*****
Van mreže Van mreže

Poruke: 1.632



« Odgovor #25 poslato: 20 новембар, 2010, 21:09:08 »

Svako sa kime morate da koverzirate, racunajte da ce te ga cekati od 15 minuta da dodje na svoje radno mesto, pa do 45 minuta, a mozda i vise ako je otisao da jede za vreme svoga radnoga vremena, po pravilu vracajuci se sa cackalicom za zube u ustima. Ljubaznost je kategorija koju mozete zaboraviti. Posto sam dosta toga u zivotu prosao i u poslovnom smislu, a i u ulicnom smislu, svaku takvu priliku sam iskoristio da im saopstim par reci, deruci se namerno i to narocito ako bih primetio da su prisutni neki potencijalni kupci koji su dosli da se raspitaju oko nabavke nekog od modela koje oligopol prodaje (kako oni kazu ``exkluzivno``zastupa). Nisam to radio zato sto sam nervozan po prirodi, ili sto sam neka dzangrizava budala, nego zato da bi potencijalni kupci bili svesni onoga sto ih ceka nakon slatkorecivog ubedjivanja i gomile fansy prica koje naglo prerastaju u pakao onog momenta kad Vam isporuce predracun i kad potpisete predugovor sa obavezom uplate u toku istoga dana ili kreditnog ili lizing preuzimanja obaveze za bilo koji oligopolski model, bilo da se radi o najjeftinijem modelu Punta, ili o najnovijem modelu sportskog kupea za znakom Alfe sa cenom vecom od 40.000 vupi-jupija.......Tada fansy prerasta u Hell. evo par primera, recimo auto osim onog u salonu koji je izlozen (a koji po pravilu nije opremljen opremom koju vi trazite) i u koga cak i ne mozete uci i sesti (jer ne znaju gde je kolega koji ima kljuc) ne mozete ni videti, sve dok ne izvrsite placanje i dok on ne stigne iz crvenog barjaceta, a to moze biti tek za mesec dana. Dakle ko nema mogucnost da ovaj auto od nekoga pozajmi i proba, bolje da ga i ne kupuje na nevidjeno, jer kako da opisem kupovinu auta sa opcijama koje bas vi zelite, a da ne znate kako te opcije uopste funkcionisu.
Sačuvana

Plin je za kuvanje, dizel je za oranje, a benzin je za voznju.
AcaDorcol
Ultimativni poznavalac Mečeta
*****
Van mreže Van mreže

Poruke: 1.632



« Odgovor #26 poslato: 20 новембар, 2010, 21:24:33 »

Evo recimo auto koji sam ja, na bazi raspolozivih nivoa opreme konfigurisao prema kojim zeljama (da nekazem mogucnostima), morao je imati motor 1.2 8 V tipa FIRE, 44KW, 60Ks, klima, abs, podizaci, maglenke napred i pozati, hromirane delove konzole i otvora za ventilaciju, pixlu, upaljac, svetlo gepeka, tri sedista pozadi, odnosno zadnju kupu deljivu u razmeri 1/3; 2/3, svih 5 pojaseva, i sa svih 5 naslona za glavu na svih 5 sedecih mesta. Takodje je morao imati pixlu pozadi, air bagove za vozaca i suvozaca, child lock funkciju na zadnjim bocnim vratima, otvaranje gepeka iz kabine sa mesta vozaca, anti UV stakla (sva) ( ne zatamnjena nego stakla sa redukcijom UV zraka), morao je imati board compjuter sa osnovnim funkcijama, pokazzivac temperature, obrtomer, indikatore nezatvorenih vrata, ukljuciv i nezatvoreni gepek, brisace sa regulacijom brzine brisanja i smart pranjem u slucaju manje retke kise, sediste vozaca podesivo po visini, i stelovanjem lumbalnog dela naslona, volan u najmanju ruku podesiv po visini (po mogucstvu i po dubini), i naravno funkciju City servo, obzirom da ce istog koristiti i dve pripadnice neznijeg pola u mojoj porodici, branike u boji vozila, cep rezervoara sa kljucem (ili sa zabravljivanjem vratanca gepeka u sklopu centralne brave. Bilo je tu i jos par sitnica, nisam siguran da ih se mogu setiti iz glave, kao recimo follow mw home funkcije, pripreme za muziku, stelovanje retrovizora iz nutra, nez obaveze grejaca retrovizora, i jos po nesto.....
Sačuvana

Plin je za kuvanje, dizel je za oranje, a benzin je za voznju.
AcaDorcol
Ultimativni poznavalac Mečeta
*****
Van mreže Van mreže

Poruke: 1.632



« Odgovor #27 poslato: 20 новембар, 2010, 21:37:06 »

Zahteve o opremi konfigurisao sam prema svojim zeljama i na bazi iskustava koje sam stekao vozeci isti takav auto koji sam u firmi koristio nekih 10.000 - 20.000 km u ovoj godini. Trazio sam neke funkcijre koje sluzbeni auto nije imao, a za koje sam shvatio da bi tom autu u praksi odgovarale, a i na bazi trenutno vazecih popusta koji se reklamiraju kod oligopol-distributera, a na kraju krajeva bilo je to takticko izvlacenje optimalnih opcija u okviru raspolozive finansijske konstrukcije koja sam nakon puno, puno godina uspeo veoma, veoma nategnuto skrpiti, odricuci se mnogih drugih (mozda pametnijih i pozeljnijih stvari u zivotu svome malenome, pevuseci pesmicu, ``Ja radim u rudniku, i zivot mi nije lak). Naravno prilikom kupovine danasnjih automobila, svako mora biti svestan da se jedan te isti model prodaje sa stotinama razlicitih opcija, te da ako u momentu sklapanja prave kombinacije, kupac mora imati ili veliko znanje i iskustvo, ili mora imati pomoc neke osobe koja se razume u takve stvari, a logicno bi bilo da mu asistenciju prilikom izbora pruzi i sales-osoblje koje je s tim ciljem trebalo biti uposleno kod prodavca, zastupnika, primaoca fransizinga ili kako vec......U slucaju oligopola zaaboravite na taj deo, cak ne samo da treba da zaboravite na to, nego pazite da vam nesto totalno suprotno ne saopste i da vas ne dovedu u tesku zabludu zbog koje ce te se mozda kasnije pokajati, ali tada ce biti kasno, jer nakon placanja odgovarajuce konfiguracije, naknadne izmene ce ili biti nemoguce, ili ce cena naknadne nadogradnje propustene opcije biti toliko skupa, da ce vam biti isplativije da se ratosiljate placenog novog auta i da pristupite kupovini i porucivanju potpuno novog auta, samo sto ce te za tu vrstu propusta stetovati nekoliko hiljada vupi-jupija.
Sačuvana

Plin je za kuvanje, dizel je za oranje, a benzin je za voznju.
AcaDorcol
Ultimativni poznavalac Mečeta
*****
Van mreže Van mreže

Poruke: 1.632



« Odgovor #28 poslato: 20 новембар, 2010, 21:50:43 »

Znam da ce mnogima biti dosadno ovo sto pisem, ali se nadam da ce bar nekome biti od pomoci kada bude dosao u ovakvu situaciju. Navescu Vam neke primere koje tokom ove golgote licno videh u salonu. Recimo nakako paralelno samnom slicnu kupovinu je obavljalo nekoliko kupaca, ali ocigledno su ti ljudi bili manje upuceni u tehnicke detalje oko ovog modela Fiata. Recimo u trenutno aktuelnoj ponudi oligopola, jedan te isti auto imao je dodatni popust (do 31.11) od 300 vupi-jupija za model bez klime i sa istom takvom konfiguracijom ali sa klimom imao je popust od 900 vupi jupija (+ naravno 1.000 vupi-jupija za staro-za*novo te vaucer za mega-market od 7.000 RSD). Dakle shodno navedenom ova kombinacija sa klimom i popustom od 900 vupi-jupija znaci da ce te u odnosu na kombinaciju bez klime sa popustom od 300 vupi-jupija - prakticki klimu dobiti gratis jer je razlika u dodatnom popustu 600 vupi-jupija, odnosno u cifri koju ce te platiti nakon odbitka svih popusta, prakticno auto iste konfiguracije sa klimom i bez klime, dodje na istu cifru koju vam otimaju iz dzepa. Porodica koja je do mene uzimala auto, uprkos premisljanju, narucila je sebi varijantu bez klime, i platila je identicnu sumu, kao i ja za isti auto priblizne, cak nesto bogatije opreme, zato jer joj sales-manager nije dobro objasnio znacenje razlike u popustu. Slicna je situacija sa ABS funkcijom. Sama ta ABS funkcija mozda i nije toliko bitna, ali je malo ljudi upoznato da kasnije tokom registracije veliki broj kupaca Punto Classica prilikom tehnickog pregleda ima veoma, veoma neprijatno iskustvo da nov auto ne prolazi tehnicki pregled jer je sila kocenja na zadnjim tockovima nedovoljna. Ovo je verovatno dobro poznat podatak mnogim vlasnicima Pande Classic, jer Punto Classic bez ABS-a ima potpuno isti reduktor sile kocenja na zadnjoj osovini kao i Panda Classic 2000-2003. Jedina razlika je sto je taj model Pande u najmanju ruku 7 godina star, a ovaj papreno placeni Punto je nov.
Sačuvana

Plin je za kuvanje, dizel je za oranje, a benzin je za voznju.
AcaDorcol
Ultimativni poznavalac Mečeta
*****
Van mreže Van mreže

Poruke: 1.632



« Odgovor #29 poslato: 20 новембар, 2010, 22:06:08 »

E sad zamislite frustriranost vlasnika jednog Punta Classic bez ABS-a, kupljenog na leasing ili subvencionisanikredit, kad na prvom sledecem tehnickom pregledu ne prodje zbog nedopustivo male sile kocenja na zadnjoj osovini. Imaoci Pande su vec apsolvirali ovaj u sustini administrativni problem, prolazeci nekako tehnicke preglede i uz pomoc nekoliko oprobanih tehnika, ali smatram da neko ko je kupio ganc-nov Punto to zaista nikako ne ocekuje. Model Punta sa ABS-om recimo nikada nema ovaj problem jer je kocioni sistem za kocenje zadnjih tockova koncipiran sasvim drugacije, i prosto ispunjava morme koji se zahtevaju i po sada vazecim normama za tehnicki pregled,a onda vlasnici ganjc novih punta promene na zadnjim kocionim sistemima (naravno uz naduvavanja majstora) sve od dobosa, preko paknova, kocionih tecnosti, nekoliko ispustanja vazduha, zamena reduktora zadnjih kocnica, dotezanja rucne, nekoliko dana visenja na servisu, i sto je najgore bez rezultata sve do na kraju trpanja dzakova peska u gepek, sedanja na zadnji branik i cascavanja osoblja da bi se prosao jedan hebeni tehnicki pregled. Administrativna norma je takva da je sila kocenja na zadnjim tockovima nedovoljna ma sta radili i makar promenili kompletan kocioni sistem. Suma sumarum trosa svega toga i zivciranje i buljasenje ce ispasti skuplje od doplate za ABS funkciju, sa kojom tih problema na tehnickom uopste nema. Ovo sam iskustvo izvukao iz upotrebe suzbenog auta koji nema ABS, i svake godine ima problema pri tehnickom pregledu. Na ovo treba dodati i sveopstu tendenciju poostravanja propisa o tehnickom pregledu, te cinjenicu da ce veoma uskoro vozila starija od 10 godina morati da vrse tehnicki pregled na 6 meseci, pa vi sad procenite da li se isplati zaa nekoliko stotina eura dodati ABS funkciju ili da opciju bez ABS-a puknete na razna podmicivanja, cascavanja dok to bude moguce. Na zalost to vam kod prodavca i zastupnika oligopola niko od sales-managera ni jednog jedinog trenutka saopstiti, predociti, ili bar pomenuti kao moguci problem, a da ne kazem da se to u pravnom smislu moze tretirati i kao neka vrsta obmane kupca, samo sto to u ovoj zemlji niko ne moze da istera, kamoli preko suda.
Sačuvana

Plin je za kuvanje, dizel je za oranje, a benzin je za voznju.
Stranice: 1 [2] 3 4 5
  Štampaj  
 
Prebaci se na:  

Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Srpski prevod: www.tnenad.net